Waarom is het nodig?

Tegenwoordig is in het bedrijfsleven steeds sneller en steeds meer content nodig, voor meer klanten en steeds specifieker. Gecombineerd met steeds minder middelen, doorlooptijd en budget. Er wordt een steeds stressvollere situatie gecreëerd.
Een typische organisatie heeft diverse content makers die content ontwerpen, creëren, managen en verspreiden. In iedere afdeling komt in aanraking met de ter beschikking gestelde content.
Te vaak wordt content gemaakt door schrijvers die zich volledig in isolatie bevinden met andere schrijvers binnen de organisatie. Een soort van muren worden gecreëerd tussen content gebieden, soms zelfs binnen de content gebieden. Content wordt dus gecreëerd, opnieuw gecreëerd en opnieuw gecreëerd, vaak zitten er veranderingen en/of fouten in de opvolgende creaties. Dit wordt ook wel ‘content silo trap’ genoemd. Content silo’s hebben vaak een negatief effect op een organisatie. Ze kunnen zorgen voor verhoogde kosten, verminderde kwaliteit en potentieel ineffectieve materialen.
Een unified content strategy is een consistente content management strategie, in iedere afdeling van het bedrijf kan hetzelfde informatie. Interne en externe mensen krijgen dezelfde informatie. Organisaties hoeven zich geen druk meer te maken over het verspreiden van dubbele of incorrecte informatie.

Hier een filmpje over Enterprise content management systeem van Hyarchis.net

Hier een filmpje van een seminar over Enterprise content strategy geplaatst door mindsharp

Voordelen van UCS?

Verbeterde kwaliteit van content

Een unified content strategie zorgt voor een verbeterde kwaliteit van content. Content is gemodelleerd, de content is accuraat en consistent waar het maar voorkomt er is een betere leesbaarheid en bruikbaarheid. Problemen met onleesbaarheid, bruikbaarheid, consistentie en accuratesse.

Snellere ‘time to market’

Snellere plaatsing op de markt wordt gerealiseerd door kortere creatie en een snellere onderhoud cyclus. Schrijvers hoeven niet meerdere malen dezelfde content aan te maken, er wordt hergebruikt, gebruikers hoeven niet steeds dezelfde her gecreëerde content door te spitten.

Verminderde kosten

De kosten van het creëren van content en het management nemen af. De interne kosten nemen af, maar ook kan de opbrengst toenemen. Een product kan sneller de markt op omdat er minder werk nodig is. Onderhoudskosten nemen af omdat content slechts een maal hoeft te worden aangepast. Ook nemen de kosten voor vertaling af aangezien er gebruik wordt gemaakt van consistente data en hergebruik.

Beter gebruik van middelen

De herhalende werkzaamheden creatie en onderhoud zijn verminderd, de middelen zijn beter gebruikt. Door minder herhalende werkzaamheden uit te voeren is er voor de makers van content binnen de organisatie meer tijd om te focussen op andere, waarde toevoegende werkzaamheden.

voor meer informatie
http://www.managingenterprisecontent.com/myweb/WhatIsAUnifiedContentStrategy.htm